BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, November 29, 2010

RENUNGKANLAH......

Bila seronok aku cari...
pasanganku...
bila sedih, aku cari..
mak..
bila berjaya, aku ceritakan pada pasanganku...
bila gagal, aku ceritakan pada..mak...
bila bahagia..aku pluk erat...
pasangaku...
bila brduka, aku pluk erat...
emakku...



Bila nk g brcuti, aku bw pasanganku...
bila sibuk, aku hantar anak ke rumah mak..
bila smbut valentine...aku bg adiah pada pasanganku..
bila smbut ari ibu..aku...
cuma dpt ucapkan "Selamat Hari Ibu"...
  
Selalu..aku igt psnganku...
selalu...mak ingat kat aku...
bila2 aku akan call pasanganku...
entah bila..aku nk telefon mak...
selalu...
aku belikan adiah untuk pasanganku...
entah bila...aku nk belikan hadiah untuk...
emakkk....




RENUNGKANLAH...



"kalau kau sudah habis bljr dan bekerja
bolehkah kau kirim wang untuk mak???
makkk..bukan nk byk..
RM50.00 sebulan pun ckuplah..."
berderai air mata jika kita mndgrnya...
tp kalu makk sudah tiada...
MAKKK....





Berapa rmai y sggup mnyuapkan..
 ibunya...
brp rmai y sggup mencuci muntah 
ibunya...
berapa rmai y sggup mnggantikan lampin
ibunya..
brp rmai y sggup mmbersihkan...
najis ibunya...


brp rmai y sggup mbuang ulat dan mmbersihkan kudis..
ibunya...
brp rmai y sggup brhnti kerja untuk menjaga ibunya...






DAN.....















 akhir sekali...
berapa ramai yang...
sembahyang  jenazah IBUNYA???






 RENUNG2 KAN LAHHH....

 

0 comments: